عسل طبیعی کیمیاس

شناخت عسل طبیعی فقط از طریق آزمایش عسل

۱ مطلب در شهریور ۱۴۰۱ ثبت شده است

7 فایده بی نظیر عسل برای سلامتی


عسل شربتی مایع است که توسط زنبورها از شهد گیاهان تهیه می شود. در سراسر جهان به دلیل شیرینی و طعم آن محبوبیت دارد و در بسیاری از دستور العمل ها و غذاها استفاده می شود.
بو، رنگ و طعم عسل بسته به نوع گل متفاوت است، بنابراین انواع مختلفی دارد.
عسل دارای تعدادی فواید بالقوه برای سلامتی است و در بسیاری از درمان های خانگی و درمان های طب جایگزین نقش دارد.
در اینجا 7 فایده منحصر به فرد عسل آورده شده است.

1. سرشار از آنتی اکسیدان

عسل با کیفیت بالا با کمترین فرآوری گرم نشده و تازه حاوی بسیاری از ترکیبات گیاهی فعال زیستی و آنتی اکسیدان هایی مانند فلاونوئیدها و اسیدهای فنولیک است. رنگ‌های تیره‌تر از رنگ‌های روشن‌تر آنتی‌اکسیدان بیشتری دارند (منبع مورد اعتماد)
آنتی اکسیدان ها به خنثی کردن گونه های فعال اکسیژن (ROS) در بدن شما کمک می کنند که می توانند در سلول ها تجمع کنند و باعث آسیب شوند. این آسیب می تواند منجر به شرایطی مانند پیری زودرس، دیابت نوع 2 و بیماری قلبی شود. 2 منبع موثق).
به این ترتیب، بسیاری از فواید سلامتی عسل به محتوای آنتی اکسیدانی آن نسبت داده می شود.
خلاصه
عسل حاوی تعدادی آنتی اکسیدان از جمله اسیدهای فنولیک و فلاونوئیدها است.

2. مواد تشکیل دهنده زیادی دارد

یک قاشق غذاخوری (20 گرم) عسل حاوی (1 منبع معتبر):
کالری: 61
ماسه سنگ: 0 گرم
پروتئین: 0 گرم
کربوهیدرات: 17 گرم
فیبر: 0 گرم
ریبوفلاوین: 1% مقدار روزانه (DV)

عسل اساساً قند خالص است، چربی ندارد و فقط مقدار کمی پروتئین و فیبر دارد. این حاوی مقادیر کمی از چندین ماده مغذی است، اما بیشتر مردم به اندازه کافی عسل مصرف نمی کنند تا آن را به یک منبع غذایی مهم از ویتامین ها و مواد معدنی تبدیل کنند.
با این حال، توجه به این نکته مهم است که عسل سرشار از ترکیبات گیاهی تقویت کننده سلامتی است که به نام پلی فنول ها شناخته می شوند.
از سرگیری
عسل عمدتاً شکر است، مقادیر کمی از ویتامین‌ها و مواد معدنی مختلف را فراهم می‌کند و سرشار از فیتوکمیکال‌های تقویت‌کننده سلامتی است.

3. قند عسل بهتر از قند معمولی

وقتی صحبت از مدیریت قند خون می شود، عسل ممکن است مزایای کوچکی نسبت به قند معمولی داشته باشد.
اگرچه عسل مانند سایر قندها قند خون شما را افزایش می دهد، آنتی اکسیدان های موجود در آن به محافظت در برابر سندرم متابولیک و دیابت نوع 2 کمک می کند.
محققان دریافته اند که عسل می تواند سطح آدیپونکتین را افزایش دهد، هورمونی که التهاب را کاهش می دهد و تنظیم قند خون را بهبود می بخشد. 3 منبع معتبر).
همچنین شواهدی وجود دارد که مصرف روزانه عسل می تواند سطح قند خون را در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 بهبود بخشد. 3 منبع اثبات شده)
با این حال، برای افراد مبتلا به دیابت، اگرچه عسل ممکن است کمی بهتر از شکر تصفیه شده باشد، اما همچنان باید در حد اعتدال مصرف شود. 4 منبع معتبر).
همچنین لازم است بدانید که برخی از انواع عسل را می توان با شربت معمولی رقیق کرد. اگرچه زنا در اکثر کشورها غیرقانونی است، اما هنوز یک مشکل گسترده است. 5 منبع معتبر).
بررسی اجمالی
عسل ممکن است برخی از اثرات محافظتی مربوط به مدیریت قند خون را داشته باشد، اما همچنان باید در حد اعتدال مصرف شود، به خصوص در افراد مبتلا به دیابت نوع 2.

4. سلامت قلب را بهبود می بخشد

عسل همچنین می تواند به پیشگیری از بیماری قلبی کمک کند.
طبق یک مطالعه، عسل می تواند به کاهش فشار خون، بهبود چربی خون، تنظیم ضربان قلب و جلوگیری از مرگ سلول های سالم کمک کند—بله، اینها همه چیزهایی هستند که می توانند عملکرد و سلامت قلب شما را بهبود بخشند. 6 منبع معتبر).
یک مطالعه مشاهده‌ای روی بیش از 4500 نفر بالای 40 سال مصرف متوسط ​​عسل را با خطر کمتر فشار خون بالا در زنان مرتبط دانست. 7 منبع معتبر).
همچنین، مطالعه‌ای روی موش‌ها نشان داد که عسل به محافظت از قلب در برابر استرس اکسیداتیو کمک می‌کند (۸ منبع معتبر).
علاوه بر این، عسل خام معمولا حاوی بره موم است، رزینی که توسط زنبورهای عسل از درختان شیره و گیاهان مشابه تولید می شود. بره موم ممکن است سطح کلسترول و تری گلیسیرید را بهبود بخشد (منبع مورد اعتماد 9).
به طور کلی، هیچ مطالعه طولانی مدتی در مورد عسل و سلامت قلب در انسان وجود ندارد. تحقیقات بیشتری برای درک بهتر اثرات عسل بر سلامت قلب مورد نیاز است.
خلاصه
ثابت شده است که عسل فشار خون و سطح چربی خون را کاهش می دهد و همچنین اثرات مفیدی بر سلامت قلب دارد. با این حال، تحقیقات انسانی بیشتری در مورد این موضوع مورد نیاز است

5. سوختگی و زخم را التیام می بخشد

عسل درمانی محلی از زمان مصر باستان برای التیام زخم ها و سوختگی ها استفاده می شده است. این عمل امروزه نیز رایج است.
بررسی 26 مطالعه در مورد عسل و مراقبت از زخم نشان داد که این عسل در بهبود سوختگی های ضخیم جزئی و زخم های عفونی پس از جراحی موثرترین است. 10 منبع معتبر).
عسل همچنین یک درمان موثر برای زخم پا مرتبط با دیابت است، یک عارضه جدی که می تواند منجر به قطع عضو شود.
یک مطالعه بر روی افراد مبتلا به زخم پای مرتبط با دیابت، میزان موفقیت در استفاده از عسل به عنوان درمان زخم را 43.3 درصد گزارش کرد. 11 منبع معتبر).
محققان بر این باورند که قدرت شفابخش عسل به دلیل اثرات ضد باکتریایی و ضد التهابی آن است. 12 منبع معتبر).
علاوه بر این، می تواند به درمان سایر بیماری های پوستی، از جمله پسوریازیس و ضایعات تبخال کمک کند. 13 منبع مورد اعتماد، 14 منبع مورد اعتماد).
عسل مانوکا به ویژه در درمان سوختگی موثر است. با این حال، اگر سوختگی شدید دارید، باید فوراً به پزشک مراجعه کنید (منبع معتبر 15).
خلاصه
هنگامی که عسل روی پوست استفاده می شود، می تواند بخشی از یک برنامه درمانی موثر برای سوختگی ها، زخم ها و بسیاری دیگر از بیماری های پوستی باشد. به ویژه برای زخم پای دیابتی موثر است.

 

6. می تواند به سرکوب سرفه در کودکان کمک کند


سرفه یک مشکل رایج در کودکان مبتلا به عفونت های دستگاه تنفسی فوقانی است. این عفونت ها می توانند بر خواب و کیفیت زندگی کودکان و والدین تأثیر بگذارند.
با این حال، داروهای رایج سرفه همیشه موثر نیستند و می توانند عوارض جانبی داشته باشند. جالب اینجاست که عسل می تواند جایگزین خوبی باشد و شواهد نشان می دهد که یک گزینه درمانی موثر است. 16 منبع معتبر).
بررسی چندین مطالعه روی عسل و سرفه در کودکان نشان داد که عسل در درمان علائم سرفه موثرتر از دیفن هیدرامین است. همچنین می تواند به کوتاه کردن مدت سرفه کمک کند (منبع معتبر 17).
بررسی دیگری اشاره کرد که می تواند کیفیت خواب را در کودکان مبتلا به سرفه و والدین آنها بهبود بخشد. علاوه بر این، بر خلاف برخی از داروهای سرفه، عسل هیچ عوارض جانبی ندارد. 18 منبع معتبر).
اما به دلیل خطر بوتولیسم هرگز به کودکان زیر 1 سال عسل ندهید. 19 منبع معتبر).
خلاصه
برای کودکان بالای یک سال، عسل به عنوان یک سرکوب کننده طبیعی و ایمن سرفه عمل می کند. برخی مطالعات نشان داده اند که این دارو نسبت به داروهای سرفه بدون نسخه موثرتر است.
7. به راحتی به رژیم غذایی خود اضافه کنید
افزودن عسل به رژیم غذایی آسان است.
برای دریافت مقدار کمی آنتی اکسیدان از عسل، می توانید از آن به هر شکلی که به طور معمول از شکر استفاده می کنید استفاده کنید. مناسب برای شیرین کردن ماست ساده، قهوه یا چای. می توانید از آن در آشپزی نیز استفاده کنید.
به‌عنوان یک درمان خانگی، می‌توان آن را مستقیماً روی سوختگی‌ها یا بریدگی‌های جزئی اعمال کرد یا به‌صورت خوراکی برای سرفه مصرف کرد.
به خاطر داشته باشید که به دلیل خطر بوتولیسم نباید به نوزادان زیر یک سال عسل بدهید.
همچنین به خاطر داشته باشید که عسل نوعی قند است، بنابراین مصرف آن باعث افزایش سطح قند خون شما می شود. 20 منبع معتبر، 21 منبع معتبر).
علاوه بر این، خوردن مقادیر زیادی عسل، به ویژه در مدت زمان طولانی، به افزایش وزن کمک می کند و خطر ابتلا به بیماری هایی مانند دیابت نوع 2 یا بیماری های قلبی را افزایش می دهد. بنابراین مصرف کم تا متوسط ​​(20 منبع معتبر، 21 منبع معتبر).
خلاصه
عسل را می توان برای شیرین کردن ماست یا نوشیدنی ها، به عنوان یک عنصر در بسیاری از دستور العمل ها یا به عنوان یک درمان خانگی برای زخم های جزئی و سرفه استفاده کرد. از آنجایی که عسل حاوی قند است، سعی کنید مصرف خود را محدود کنید.

عسل به لطف ترکیبات مفیدی مانند آنتی اکسیدان ها و بره موم فواید بالقوه زیادی برای سلامتی دارد.
عسل یک جایگزین عالی برای شکر است، اما از آن در حد اعتدال استفاده کنید زیرا هنوز مانند قند در بدن شما عمل می کند.
علاوه بر این، عسل با خطر ابتلا به بوتولیسم همراه است، بنابراین کودکان زیر یک سال نباید عسل مصرف کنند.
فقط یک چیز
امروز آن را امتحان کنید: عسل مانوکا نوع منحصر به فردی از عسل است که از عسل گیاه مانوکا که بومی نیوزلند است تهیه می شود. این عسل سرشار از ترکیب قدرتمندی به نام متیل گلیوکسال (MGO) است که بسیاری از فواید سلامتی آن را فراهم می کند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ شهریور ۰۱ ، ۱۰:۳۵
عسل طبیعی